Compania franceza Airbus va intarzia livrarile de aeronave A380 pentru a treia oara si va taia costurile de productie cu pana la 2 miliarde de euro prin intermediul disponibilizarilor si reorganizarii productiei, scrie Bloomberg.
Airbus, cu sediul in Toulouse, Franta, va putea livra probabil numai patru aparate A380 anul viitor, mai putin de jumatate din numarul anticipat in iunie, din cauza intarzierilor legate de instalarea sistemelor electrice.
Christian Streiff, CEO al Airbus, a prezentat un plan board-ului companiei-mama a Airbus, EADS, pe 29 septembrie in Amsterdam. Nu a fost luata nicio decizie finala.
Airbus, care se confrunta cu penalitati legate de intarzierea livrarilor catre companii aeriene si cu costuri in crestere legate de A380, va opera disponibilizari si va transfera productia aeronavelor A320 de la Toulouse la Hamburg.
Amanarile legate de livrarea A380 i-au nemultumit pe clientii companiei, au determinat plecarea a doi directori si au generat un declin de 29% al actiunilor EADS in acest an. Airbus este devansat de Boeing din punctul de vedere al comenzilor pentru prima data in decurs de cinci ani.
"Singura modalitate prin care Airbus isi poate rezolva problemele actuale este reducerea costurilor", a declarat Doug McVitie, managing director in cadrul Arran Aerospace, o companie franceza de consultanta.
Intarzierile recente ar putea sterge un miliard de euro din castigurile EADS, arata Olivie Esnou, analist in cadrul Exane BNP Paribas din Paris. Ritmul lent in care sunt instalate cablurile electrice in interiorul A380 va reduce deja castigurile EADS cu
2 miliarde de euro in perioada 2007-2010, a anuntat compania pe 13 iunie.
Louis Gallois, CEO al EADS, a declarat in cadrul unui interviu acordat dupa intrunirea board-ului EADS pe 29 septembrie ca membrii vor continua discutiile "in cateva zile". EADS a d