La 9.42 fix, trenul rapid 871 Bucureşti Nord-Galaţi pleacă de la linia 11, precedat de vocea conductorului care anunţă că "Săgeata albastră" va opri în patru staţii mari şi late: Urziceni, La 9.42 fix, trenul rapid 871 Bucureşti Nord-Galaţi pleacă de la linia 11, precedat de vocea conductorului care anunţă că "Săgeata albastră" va opri în patru staţii mari şi late: Urziceni, Făurei, Brăila şi Galaţi. La 10.34, după nicio oră de la plecarea din Bucureşti, vocea aceluiaşi conductor se face auzită în difuzoare: "Se poate coborî pe stânga, la o ţigară. Stăm 4 minute". Fumătorii din tren se bulucesc către uşi şi-n câteva clipe, îi vezi trăgând cu nesaţ din ţigară. De stat, nu se stă 4 minute, ci 10, şi "Săgeata" ajunge în cea de-a doua staţie oficială, Făurei, cu o întârziere de aproape 20 de minute. "Pasagerul-fumător, stăpânul nostru", aceasta pare să fie deviza Companiei CFR Călători, ai cărei reprezentanţi încearcă din răsputeri să facă viaţa fumătorilor cât mai uşoară, după fatidica dată 1 septembrie 2006, când s-a interzis fumatul în trenurile de călători. Între măsurile CFR-ului de a nu-şi pierde muşterii-fumători, se numără, pare-se, şi hotărârea conductorului din rapidul de Galaţi de a opri trenul "pe marginea drumului", în plin câmp sau în apropierea staţiei Dridu, pentru ca împătimiţii fumatului să-şi potolească neliniştile cu două fumuri de ţigară. Ca nu cumva să se plictisească pasagerii nevicioşi, rămaşi în tren, conductorul găseşte de cuviinţă să mai pună şi-o manea în difuzor, aşa, pentru relaxare. Mai prost e că trenul a staţionat, sâmbătă dimineaţă, într-o "zonă de siguranţă feroviară", unde accesul persoanelor neautorizate este interzis, conform Legii 289/2005. Potrivit legii cu pricina, "zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare