Ministerul Apararii justifica alegerea ofertei mai scumpe cu 12 milioane de euro pentru avionul Spartan fa-bricat de firma italiana Alenia. Gre-cii, care l-au cumparat si ei, plang dupa bani: in avion intra apa! Conferinta de presa organizata de Romtehni-ca nu a putut sa inlature suspiciunile privind licitatia scandaloasa. Publicarea, in editia de ieri a Jurnalului National, a anchetei "Licitatie cu cantec la Aparare" a fost motivul organizarii intempestive a unei conferinte de presa la Romtehnica.
In fata ziaristilor au aparut secretarul de stat Ioan Ion, sef al Departamentului de Armamente, impreuna cu seful de sectie Departament Inzestrare, comandor Constantin Apostol. In timp ce scandalul licitatiei cu dedicatie ia amploare, reprezentantii Ministerului Apararii aveau o mina oparita, parand scosi la taiere. A rezultat o argumentatie puerila pentru apararea licitatiei in urma careia a fost acceptata oferta cea mai scumpa. Incercand sa explice decizia de a cheltui in plus cel putin 12 milioane de euro, oficialii Apararii au spus ca pretul nu a mai contat dupa ce oferta EADS CASA a fost descalificata. Punctul de sprijin - viteza de urcare a aparatului - avantaja avionul firmei Alenia, dar acest criteriu nu era esential potrivit caietului de sarcini.
In pagina de internet a Fortelor Aeriene ieri se putea inca citi, referitor la avionul scurt/mediu curier: "Costul de achizitie, cel mai mic, siguranta in exploatare, maturitatea echipamentelor majore si indeosebi cel mai bun cost al ciclului de viata vor fi decisive in alegerea tipului de avion pe care Armata Romana il va utiliza cel putin trei decenii". Vorbe goale pentru comisia de licitatie: nu doar pretul aparatelor, dar si durata de viata si costurile de mentenanta fac din oferta italienilor, data castigatoare, una perdanta.
Alt argument fluturat in conferinta de presa de cei doi oficiali - st