Tendinţa ar putea continua pe măsura fidelizării colaborării cu o singură instituţie bancară Peste 500.000 de conturi ale persoanelor fizice au fost închise în ultimele 12 luni. În general, multe dintre acestea nu mai erau utilizate, însă puteau genera pentru instituţiile de credit un venit potenţial de circa un milion de lei noi. Creşterea gradului de cultură bancară a populaţiei a condus la diminuarea numărului de conturi inactive din sistemul bancar. Iar unul dintre principalele motive ar putea fi reprezentat de faptul că, pentru fiecare cont, instituţiile de credit percep un comision de administrare care, prin neachitare, devine o restanţă faţă de bancă. Astfel, ultimele date publicate de Banca Naţională a României arată faptul că, în luna octombrie, instituţiile de credit au raportat un total de circa 17 milioane de clienţi persoane fizice (generat din conturi, credite, depozite şi alte produse). În schimb, în luna similară din 2005, numărul era mai mic cu aproape 550.000 de clienţi. Dar la nivelul aceleiaşi perioade au sporit atât volumul depozitelor şi al creditelor acordate populaţiei, cât şi numărul de carduri active. Ceea ce înseamnă că au fost închise, în principal, conturi ce nu mai erau utilizate, dar figurau în evidenţele unor bănci. Iar această măsură ar putea însemna şi pierderea unui venit potenţial pentru instituţiile de credit. Spre exemplu, comisionul lunar de gestiune variază, în general, în jurul a 0,5 euro. Astfel, ţinând cont de faptul că din evidenţele băncilor au fost închise peste 500.000 de conturi, se poate spune că veniturile băncilor s-au diminuat cu aproape un milion de lei noi. Totuşi, trebuie precizat faptul că, în mod normal, instituţiile de credit închid automat conturile ce sunt inactive după o anumită perioadă de timp, astfel încât să nu aibă cheltuieli cu operaţiuni ce nu mai aduc venituri. În plus, tendinţa de renunţare la p