Cu mai bine de patru decenii în urmă, actriţele cele mai populare din acea vreme ale ecranului francez, Brigitte Bardot şi Jeanne Moreau, împărţeau capul de afiş al unei explozive comedii Cu mai bine de patru decenii în urmă, actriţele cele mai populare din acea vreme ale ecranului francez, Brigitte Bardot şi Jeanne Moreau, împărţeau capul de afiş al unei explozive comedii "Viva Maria", povestea unor "petroleuses", a unor anarhiste, care poartă acelaşi nume, Maria, şi care, la începutul secolului trecut, îmbrăţişează cauza revoluţionară într-o republică latino-americană, pe parcurs inventând fără voie arta... striptease-ului. Aparent atât de deosebite, cele două actriţe, departe de a se împiedica una de alta, se completau admirabil prin feminitatea, talentul şi farmecul lor, ideea lui Louis Malle de a pune să joace împreună (pentru prima şi ultima oară) asemenea monştri sacri dovedindu-se mai mult decât fericită. Acum, la o distanţă atât de mare în timp, Luc Besson s-a gândit (în calitate de producător şi coscenarist) să reediteze formula, aducând alături pe genericul filmului "Banditele" (Bandidas) două actriţe la fel de faimoase ca predecesoarele lor: Penelope Cruz şi Salma Hayek. Ceea ce Besson ne oferă, trebuie spus de la bun început, este un spaghetti western plictisitor, dacă nu chiar penibil ca intrigă, dar pe care cele două interprete îl salvează prin profesionalismul desăvârşit, prin pofta cu care "muşcă" din rolurile încredinţate. Prima este o ţărăncuţă lipsită de educaţie, dar cu şcoala vieţii, cealaltă, fiica răsfăţată a unui bancher. Ambele se confruntă cu poftele hrăpăreţe ale unei companii americane care vrea să construiască abuziv o cale ferată în Mexic. Pentru a le dejuca planurile şi a răzbuna moartea unor persoane dragi, cele două se transformă în... jefuitoare de bănci, luând lecţii de la un "specialist" în materie (actorul şi dramaturgul Sam Shep