Influenta Asiei (fara zona Japoniei) asupra mediului operational de business global este perceputa ca fiind mai mare decat cea pe care o exercita Statele Unite ale Americii si Europa de Vest.
Korn/ Ferry International, un provider global de solutii de talent management, a facut publice la inceputul lunii februarie rezultatele unui studiu realizat pe plan mondial la sfarsitul anului 2006 pentru a descoperi care sunt perceptiile despre ce trebuie sa faci pentru a conduce strategii de succes in Asia, precum si impactul pe care aceasta regiune il are asupra evolutiei practicilor de business din intreaga lume.
Rugati sa numeroteze in functie de importanta asupra mediului de afaceri pietele din diverse zone geografice, 72% din respondenti au pus pe primul loc zona Asiei (fara Japonia), in timp ce 64% dintre respondenti au optat pentru Statele Unite ale Americii. Europa de Vest s-a aflat pe locul trei (33%), urmata indeaproape de Japonia cu 26%.
Totusi, atunci cand au dat note pentru cele mai bune practici de leadership si dezvoltarea de echipe de varf, mai putin de 20% dintre directori au considerat ca aceasta zona exceleaza la acest capitol, spre deosebire de cei din Statele Unite, care au obtinut peste 50% din voturi. Din nou, Japonia
s-a aflat putin sub aceste doua tari, la concurenta cu Europa de Vest.
"Pe masura ce economia Asiei a crescut, au crescut si asteptarile investitorilor straini si ale companiilor multinationale care cauta sa profite de oportunitatile de crestere din zona", este de parere Paul C. Reilly, presedinte si CEO al Korn/ Ferry.
"Totusi, pentru a ne lasa purtati de promisiunea pe care o face Asia, trebuie sa privim in ansamblu, recunoscand si pregatindu-ne pentru provocarile care sunt prezente pe o piata atat de diversa si intr-o continua dezvoltare", a mai adaugat el.
Aproape 40% dintre respondenti au obser