Directorul Metrorex, Liviu Şoavă, spune că aceştia sunt la metrou doar ca să păzească patrimoniul statului Un alt caz de moarte violentă petrecută în subteranele metroului Directorul Metrorex, Liviu Şoavă, spune că aceştia sunt la metrou doar ca să păzească patrimoniul statului Un alt caz de moarte violentă petrecută în subteranele metroului bucureştean aduce în atenţia opiniei publice problema uşurinţei cu care se produc aceste accidente. Mai mult, spune directorul Metrorex, Liviu Şoavă, niciun astfel de eveniment nu poate fi evitat. "Nici paznicii, nici camerele de filmat şi nici mecanicii de tren nu au ce face în situaţia în care cineva vrea să comită un act de suicid", explică el. Paznicii, în opinia directorului Metrorex, sunt prezenţi în staţiile de metrou şi în trenuri pentru că "trebuie păzit patrimoniul statului", iar camerele sunt pentru supravegherea călătorilor la urcarea şi coborârea din metrou. "Nu sunt pentru a evita accidentele. Fiecare călător răspunde chiar şi dacă este prins între uşi", mai spune Şoavă. Ieri, o tânără în vârstă de aproximativ 20 de ani a murit după ce a fost lovită de o garnitură de metrou. Conform datelor furnizate de către Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, accidentul a avut loc în jurul orei 14.00, pe tronsonul ce leagă staţiile Gara Basarab şi Gara de Nord. Din primele verificări, precum şi din declaraţiile mecanicului de tren care a fost implicat în accident, se arată că a fost vorba despre o sinucidere. "Cred că s-a întâmplat la vreo 30 de metri în tunel, unde o fi ajuns după ce a sărit gardul din capătul peronului", îi povestea, ieri, mecanicul unui pompier, imediat după accident. Şeful Metrorex detaliază: "Nu ai ce să faci, un tren de metrou nu se poate opri mai repede de 240 m de la frânare". Anul trecut au fost două caz
uri similare. Unul în martie, la staţia Unirii, care s-a soldat cu moar