Grafician de exceptie, prezenta insolita in breasla artistilor plastici, Marcel Chirnoaga a descins in Dulcele Targ al Iesilor, la galeriile de arta "Dana", calare pe Rosinanta sa, ce se cheama cu alint, in tehnicile artelor - gravura.
Cavaler singuratec, emblema a solitudinei ca toti marii artisti romani se confrunta in opera sa cu acea ipostaza amintita a destinului sau.
Imaginea plastica a lui Marcel Chirnoaga s-a fixat de ani asupra coruperii impecabile a structurilor, coroziunea lucrurilor si fiintelor, alterarea coerentei interioare, degradarea prin tortura si supliciu a materiei - semn al unui apropiat Apocalips - terestru. Scenariul apocaliptic este tratat cu malitie caricaturala si toleranta, artistul neputand rezista la infinit spaimei care invadeaza lumea invizibila si spiritul.
Prezentul continuu, insesizabil multora, opereaza asupra omului inregistrand fenomene patologice reale, dar subtile; artistul conectat acestui "real" da viata imaginii - manifest, unui ansamblu de caractere delirante, impure, rezultanta fireasca a neincrederii in mediu si societate, spaima dezintegrarii intr-o natura subumana. Starea aceasta de alerta care a lasat urme de nesters in psihismul colectiv (sa nu uitam ca Marcel Chirnoaga a fost acelasi artist si in comunism), adaptarea regresiva la statutul animalier - bananier, motiveaza, daca e cazul, solutiile imagistice prezentate in expozitie. Rezonanta biblica pare a fi ecoul unei sacralitati medievale, atat de diabolica in sine, care s-a luat in serios privind degradarea lumii vizibile dar si a celei invizibile, alaturi, bineinteles, de viziunile culturale supuse unui stil sau altul.
Groaza Viitorului si a premonitiilor sale, discrepantele totalitare sau asa-zis democratice, seismele trecutului, este materia prima aflata la dispozitia artistului profund angajat de conditia sa de aparator al c