Este initiatorul Teatrului Imposibil din Cluj, al revistei de atitudine teatrala man.in.fest, al Bibliotecii "Teatrul Imposibil" si al Festivalului International de Teatru Experimental MAN.In.FEST. Regizorul si managerul m.chris.nedeea (n. 1973) se gandeste, in prezent, la infiintarea unui centru cultural complex, "de maxim trafic cultural".
- Vorbeste-mi despre teatrul ca afacere.
- Teatrul a fost dintotdeauna o afacere si va fi o afacere, cel putin asa trebuie privit. Noi am pornit cu premisa ca e vorba despre bani.
- Faci si compromisuri?
- Inevitabil. Pana la urma, simplul fapt ca o productie presupune niste costuri de multe ori uriase este, in primul rand, un compromis. Nu poti realiza in totalitate ce ai vrut ca viziune regizorala tocmai din cauza ca nu ai suficiente resurse.
- Ai facut spectacole fara bani, fara onorariu ca regizor si fara sa iti platesti oamenii?
- Pe tot ce inseamna Teatrul Imposibil, pana la un punct. Pentru ca, oricat de multi prieteni artisti as avea, nu pot sa le cer de mai multe ori la rand sa faca ceva gratis. Trebuie sa ne respectam reciproc si sa invatam sa traim din ce facem.
- De ce ai simtit nevoia atator proiecte? Festival de teatru, teatru in sine, biblioteca, revista...
- Teatrul Imposibil a pornit ca o asociatie de tineri nemultumiti de politica repertoriala a unui National. Voiam un cadru mai propice de exprimare, dramaturgie noua, sa vorbim despre problemele noastre pe scena, cu mijloacele noastre. Refuzam teatrul conventional, subiectele care nu ne interesau, reluarile, repertoriul clasic. Si cautam sa vedem ce nu se face. Era o singura serie de carte de teatru - Cartea Romaneasca nu mai scotea decat intermitent, cea de la Editura All cazuse. Buricea era la Cluj si am zis sa facem noi una. Am ajuns la 15 titluri. Am simtit nevoia sa facem o revista. Apoi ne-am dat seama