Situatia creata in cazul vasului Bermuda I, abandonat de armator in rada Portului Constanta, este unica in Romania. Cei sapte navigatori de pe nava mai au mancare doar pentru doua zile.
Blocarea vasului Bermuda I, aflat in rada interioara a Portului Constanta, a dus la o situatie fara iesire: marinarii (sase georgieni si un turc) de la bord sunt lasati prada unei birocratii care ii poate ucide. Cazul Bermuda I a inceput la sfarsitul lunii februarie, cand, in urma unor controale de rutina ale inspectorilor Port State Control, s-au constatat 35 de deficiente la bord, dintre care 15 majore, fapt ce a dus la retinerea navei, care apoi a fost practic abandonata de armator. Inspectorii Autoritatii Navale Romane au descoperit ca actele cargoului cu pavilion Cambodgia sunt false: autoritatea similara din aceasta tara nu a gasit nici un fel de act care sa ateste inregistrarea navei Bermuda I. Situatia actuala a marinarilor pare fara scapare. Reprezentanul Federatiei Internationale a Transportatorilor in Romania, Adrian Mihalcioiu, spune ca un astfel de caz nu s-a mai intalnit in Romania. "Au mai fost unele semiabandonuri, adica nave lasate la cheu de catre armator timp de maximum trei luni, dar atunci se putea lua legatura cu marinarii. In cazul Bermuda I, pentru ca nava este in rada interioara, accesul este ingreunat", a declarat acesta. Situatia este cu atat mai grava cu cat cei de la bord nu mai au hrana decat pentru doua zile. z
» Actele navei sunt false, autoritatile din Cambodgia negasind vreun act care sa ateste inregistarea navei.
» Trafic de combustibil
Surse portuare afirma ca nava Bermuda I era folosita pentru traficul de motorina. Comandantul navei spune ca nava incarca numai cateva tone de motorina, din Bulgaria, dar facea actele pe o cantitate mult mai mare, apoi iesea in larg si se intorcea dupa cateva zile. Procedura nu es