Costel Pristavu • De astazi, iesenii care circulau cu microbuzele vor trebui sa se orienteze catre alte mijloace de transport • "De maine (astazi -n.r.), nu vom mai iesi pe trasee deoarece municipalitatea nu mai doreste acest lucru", a declarat Costel Pristavu, patronul SC Minibus SRL
De astazi, iesenii care circulau cu microbuzele vor trebui sa se orienteze catre alte mijloace de transport. Dupa ce municipalitatea l-a scos de pe trasee pe actualul operator privat de maxi-taxi, deoarece a expirat contractul de asociere, iesenii vor circula cu mijloacele de transport ale SC Unistil SRL, societatea careia i-au fost incredintate traseele. In urma scoaterii de pe trasee a actualilor operatori privati de transport public, au ramas sase trasee, respectiv traseul numarul 105 care face legatura intre Piata Chirila si Piata CUG, 109 (Piata Alexandru cel Bun - Rond Agronomie), traseul 110 (Rond Canta - Piata CUG), 111 (capat Dacia - Terasa Breazu), 121 care face legatura intre Piata Dacia si Piata Doi Baieti si traseul 123 care circula intre Piata CUG si Rond Agronomie.
Dintre acestea, Regia ieseana de transport public a eliminat doua dintre cele sase trasee. Cele patru trasee care au ramas i-au fost acordate firmei barladene Unistil SRL, care la randul ei a incheiat contracte cu proprietarii care detin microbuze. Astfel, 25 la suta dintre transportatorii de la SC Minibus SRL care detin microbuze au incheiat contracte cu SC Unistil SRL. Contractele de asociere dintre SC Unistil SRL si proprietarii de microbuze au fost incheiate pe o perioada de sase luni de zile contra unei taxe lunare de 15 milioane lei (1.500 RON) pentru fiecare microbuz, pana cand RATP Iasi isi va reintregi parcul auto cu 30 de autobuze la mana a doua de la Regia de Transport din Paris. Potrivit reprezentantilor Minibus SRL, din cauza eliminarii de pe trasee vor ramane