World Wide Web se transforma intr-un urias sistem de operare mondial, intr-o imensa platforma de comunicare care suporta foarte multe aplicatii ce pot fi accesate concomitent, in timp real, de orice utilizator, indiferent de locatia acestuia.
La inceputul anilor ’90, cand reteaua Internet a fost facuta publica pentru utilizatorii de rand, specialistii erau de parere ca aceasta va fi canalul pentru transmiterea si accesarea rapida a unei serii de informatii, in mare majoritate sub forma de text sau imagine. La mai putin de doua decenii, peste 1,2 miliarde de locuitori ai planetei acceseaza zilnic cel putin un site web, iar serviciile online pot inlocui cu usurinta agendele de hartie, telefonul fix sau mobil sau chiar televizorul.
Continutul formeaza comunitati
Prima schimbare a Internetului a avut loc pe la sfarsitul anilor ’90 o data cu aparitia primelor jurnale online (blog-uri) ale caror autori au format mai tarziu o prima comunitate virtuala. Membrii acesteia scriau despre diverse lucruri care li se intamplau in viata de zi cu zi, comentau evenimente sociale si politice sau chiar ofereau informatii noi care ar fi putut interesa mai multi utilizatori. Mai apoi au aparut servicii precum Flickr.com - care permite publicarea pe Internet de fotografii, YouTube.com unde se pot incarca secvente video si MySpace.com, un site care ofera posibilitatea crearii unui blog, a galeriilor foto, video sau audio. "Cheia noului web o constituie crearea de continut si ideea de a face parte dintr-un ecosistem alaturi de alti utilizatori care-si doresc acelasi lucru", spune David Cearley, director executiv la firma de cercetare Gartner.
Aceasta perioada a fost numita "Web 2.0", caracteristicile sale principale fiind continutul realizat de utilizatori (user-generated-content) si serviciile online (software as a service – SaaS). "Fascinant in era Web 2.0 sunt cele