Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a continuat tradiţia publicării pe internet a variantelor de subiecte şi pentru tezele cu subiect unic.
Elevii şi profesorii de matematică doljeni au văzut cum vor arăta subiectele pentru tezele-experiment care ar putea înlocui testele naţionale, iar unii deja au rezolvat aceste subiecte. „Nu au fost nici foarte grele, nici foarte uşoare. Cred că aş lua un opt pentru că am mai greşit la unele subpuncte“, a apreciat Alin Maria, elev în clasa a VII-a la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 9 „Petrache Poenaru“ din Craiova. Colegul său de clasă, Bogdan Mirtoiu, consideră că are mari şanse să ia notă maximă pentru că nu a greşit nimic la test. „Eu cred că au fost foarte uşoare. Dacă ai învăţat, nu ai cum să greşeşti. Eu am făcut tot şi cred că o să iau cel puţin nouă, dacă nu zece“, a spus elevul.
Modelul de subiect apărut pe site-ul www.subiecte2007.edu.ro conţine 11 itemi, de dificultate graduală. Şase itemi sunt notaţi cu câte opt puncte, patru itemi cu câte şapte puncte, iar un item, cu două subpuncte, va fi notat cu 14 puncte, câte şapte puncte pentru fiecare subpunct. Sunt acordate zece puncte din oficiu, iar timpul de lucru este de 50 de minute.
„Nu doar tezele promovează un copil“
Dacă elevii sunt optimişti în ceea ce priveşte rezultatele tezelor, profesorul lor de matematică are cu totul altă părere. Cu toate că apreciază subiectele apărute pe internet ca fiind de nivel mediu, acesta consideră că timpul pentru rezolvarea lor este destul de scurt. „Subiectele sunt de nivel mediu, dar problema este dacă ei reuşesc să se încadreze în cele 50 de minute în care trebuie să le rezolve. Pentru un copil bun, timpul nu reprezintă un impediment, dar pentru cei mai slabi care reacţionează mai încet vor exista probleme cu timpul.
Majoritatea lucrărilor sunt între şase şi opt, dar am avu