VIAŢA DE FIRMĂ
Cam toţi se plîng de lipsă de timp. Îţi declară asta la mobil, în timp ce se află în maşina firmei, într-un trafic infernal, pe Calea Victoriei la orele amiezii, îndreptîndu-se către un meeting de afaceri. Sînt oamenii de Sales sau de Marketing. Alţii, cu joburi ceva mai statice - cum ar fi cei de la Financial, Purchase, Human Resources - cunosc la perfecţie binefacerile Internetului în orele moarte de la serviciu. Toţi au în permanenţă Messenger-ul deschis, gata să intre în legătură cu prietenii cei mai buni, alături de care au copilărit, dar pe care nu i-au mai văzut de cîteva luni, deşi stau la cîteva blocuri distanţă. Totul, din lipsă acută de timp.
Cînd sună acasă să spună "Iubito/iubitule, astăzi vin ceva mai devreme!", de obicei este deja 6 sau 7 seara. În week-end-uri, au întotdeauna antamate diverse activităţi organizate de Companie: cîte un team-building în Deltă, la un resort luxos şi retras, o sesiune de training la Sinaia, unde studiază materii cu nume năucitoare, precum time management sau leadership skills development, sau însoţesc la bere cîte un manager străin venit de la Compania mamă pentru a implementa aici un sistem-informatic-minune. Dacă lucrează în publicitate, au shooting-uri sau PPM-uri pînă la ore tîrzii din noapte şi, cînd ies la cafenea cu prietenii, dezbat pe viaţă şi pe moarte eficienţa unei reclame la detergent (atenţie: nu unul obişnuit!). Dacă lucrează în banking, se recunosc uşor după costumele în culori neutre şi cămăşile în culori pastelate - aşa cum cere acel set de legi interne care priveşte îmbrăcămintea la locul de muncă, denumit dress code (ştiu că această avalanşă de termeni englezeşti are darul de a crea cititorului un efect neplăcut, dar credeţi-mă pe cuvînt că nu s-au inventat încă nişte traduceri fericite).
Toate multinaţionalele care se respectă au "valori organizaţionale" care creează