Tehnologia creează o generaţie de copii singuri care se zbat să îşi facă prieteni, pretinde un nou studiu citat de o publicaţie britanică.
Generaţia foarte tânără îşi petrece foarte mult timp în căutări solitare, cum ar fi jocurile pe computer, navigarea internetului şi ascultând muzică la căşti pe mp3 playere în exces, iar în acest timp eşuează în a-şi dezvolta abilităţile sociale. Mulţi dintre ei se găsesc izolaţi pe acest teren de joacă virtual, potrivit unui sondaj la care au participat 100 de profesori din Marea Britanie. Alţii devin antisociali, iar acest lucru duce la neruşinare în relaţiile cu ceilalţi de seama lor, susţin specialiştii. Mai mult de 70 la sută dintre profesorii chestionaţi pentru studiul efectuat de o organizaţie neguvernamentală, Save the Children, susţin că cu cât un copil petrece mai mult timp singur în „compania” tehnologiei cu atât mai mult se distruge abilitatea acestuia de a socializa.
Îngrijorător este că numai 5 la sută dintre profesori sunt de părere că această generaţie se descurcă mai bine în a relaţiona cu alţi copii de seama lor. Specialiştii susţin că acest sondaj a dezvăluit nivele ridicate ale aşa-numitei „excluziuni neruşinate”, în care copii sunt ignoraţi sau lăsaţi deoparte de grupurile de prieteni.
Lorna Redden, manager la o şcoală a organizaţiei neguvernamentale, spune că „această cercetare arată că folosirea chat-urilor de pe internet, a jocurilor de pe telefoanele mobile şi a altor tehnologii moderne de acelaşi gen le îngreunează copiilor posibilitatea de a interacţiona unii cu ceilalţi. Ceea ce fac copiii în afara orelor de la şcoală are impact asupra lor”. Specialiştii mai spun că dacă cel mic stă în faţa ecranului de la calculator când se întoarce acasă de la şcoală, acest comportament nu îl va ajuta să interacţioneze cu colegii atunci când se duce la şcoală. Specialiştii mai spun că deteriorarea