Copiii se luptă să-şi facă prieteni la şcoală pentru că petrec prea mult timp jucându-se pe computer sau ascultând muzică la MP3 playere, potrivit unui sondaj realizat printre profesori de organizaţia Save The Children, informează dailymail.co.uk.
Potrivit profesorilor care au participat la acest studiu, creşterea numărului de activităţi solitare a coincis cu declinul interacţiunii existente pe terenul de joacă.
Aceste activităţi solitare afectează aptitudinile sociale ale copiilor şi alimentează sentimentul de singurătate în rândul tinerilor de astăzi, spun participanţii la studiu, un grup de profesori de şcoală primară.
Rezultatele studiului se adaugă neliniştilor din ce în ce mai crescute în ceea ce priveşte efectul toxic al unor activităţi ale vieţii moderne, precum divertismentul electronic, hrana de tip fast-food şi competiţia din ce în ce mai mare existentă în şcoli.
Peste 70% dintre profesori spun că numărul în creştere al jocurilor pe consolă, pe telefoanele mobile, internetul şi MP3 player-ele au afectat capacitatea copiilor de a interacţiona cu semenii lor.
30% dintre respondenţi spun că de când şi-au început cariera în învăţământ au remarcat o creştere a numărului de copii care se luptă să-şi facă prieteni şi a celor care stau singuri în clase sau pe terenul de joacă.
Specialiştii de la organizaţia Save The Children sunt de părere că această dificultate a copiilor de a-şi face prieteni şi de a se juca cu semenii lor în primii ani de viaţă îi va transforma în adulţi singuratici care vor avea probleme în a interacţiona şi a lega relaţii cu colegii.
Lorna Redden, coordonatorul studiului, a declarat: „Copiii s-au jucat întotdeauna singuri, de exemplu cu păpuşi sau cu trenuleţe, dar aceste activităţi cer un anumit nivel de imaginaţie care stimulează creierul. Nu acelaşi lucru se întâmplă cu jocurile pe computer care gân