Dupa absolvirea Conservatorului bucurestean, Aurelian-Octav Popa a urmat stagii de perfectionare la Paris si in SUA si cursuri de dirijat cu Sergiu Celibidache la Trier, in Germania. A cantat in prima auditie la noi piese camerale ale celor mai mari compozitori ai sec. XX: Bartok, Stravinski, Berg, Schonberg, Messiaen, Honegger, dar si concerte cu orchestra de Aaron Copland, Hindemith, Lutoslawski, Milhaud. La fel de importanta e seria de concerte romanesti pentru clarinet scrise de Aurel Stroe, Tiberiu Olah, Anatol Vieru etc. In prezent are o foarte bogata activitate concertistica, dar si o sugubeata manie de a te anunta mai totdeauna "am concertat ieri", in loc de "voi concerta".
(Marcela Gheorghiu)
Voi parea oarecum nesociabil sau nu prea uman daca voi spune ca, in anii de Conservator, prieteni de distractie nu prea aveam, ci doar parteneri de discutii estetice si lupte ideatice... Unii m-ar putea intreba, "bun, te-ai ocupat cu pasiune de muzica, dar o viata n-ai trait si tu, la petreceri nu te duceai, ca orice student?". Ei bine, nu ma prea duceam.
Am absolvit Conservatorul in 1962, si am fost angajat la Filarmonica "George Enescu" pe postul de clarinetul II. Nu am fost insa tratat ca si clarinet II, ci am fost imediat solicitat sa interpretez partea de solo. Am fost solist cu Filarmonica, am concertat cu dirijori extraordinari, cum ar fi Carlo Zecchi... si multi altii, pe care i-am uitat si care nu merita sa fie uitati. Am cantat cu aproape toate orchestrele din Romania si cu Aaron Copland (ca dirijor), propriul sau concert pentru clarinet. Apoi, compozitorii romani au inceput sa scrie pentru mine. In 1975, Aurel Stroe compune Concertul pentru clarinet si orchestra; dupa Sonata Pasarea Maiastra, Tiberiu Olah revine cu un Dublu concert pentru flaut, clarinet si orchestra, pe care, la finele lunii mai, l-am prezentat si in cadrul Festiv