Avand in vedere:
1) Cresterea semnificativa a pensiilor hotarata de Parlament prin Legea pensiilor din 28 iunie 2007.
2) Puternicul efort financiar pe care trebuie sa il suporte contribuabilii si presiunea inflationista creata de aceasta decizie parlamentara; faptul ca pensiile platite acum se bazeaza pe contributia actualilor angajati, si nu pe contributia din trecut a fostilor salariati.
3) Faptul ca salariile fostilor angajati ai Securitatii erau determinate de atasamentul si implicarea in actiunile opresive ale PCR, si nu de contributia la economia nationala.
4) Faptul ca prin aceasta lege au crescut in mod nejustificat si pensiile fostilor lucratori din Securitatea comunista, ajungandu-se in cazul unui general de Securitate cum este Nicolae Plesita la aberanta suma de 55 milioane lei vechi pe luna.
5) Cercetarile si rapoartele Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului (IICCR), infiintat de Guvernul Tariceanu in decembrie 2005, aflat in subordinea guvernului si in coordonarea primului ministru, demonstreaza activitatile nefaste ale fostei Securitati si ale fostilor ofiteri si subofiteri de Securitate.
6) Raportul Comisiei pentru Analiza Dictaturii Comuniste, prezentat in Parlament de presedintele Traian Basescu, condamna explicit si categoric sistemul comunist din Romania, ilegitim si criminal, cat si instrumentul acestuia, Securitatea.
7) In celelalte tari foste comuniste din Europa de Est au fost adoptate legi care au stabilit pensiile fostilor angajati din serviciile secrete comuniste la niveluri raportate la pensia medie pe economie, intre 1 si 1,5 din pensia medie nationala. In Cehia si Ungaria, fostii ofiteri de Securitate primesc o data si jumatate pensia medie, in Polonia primesc 1,3 din pensia medie. In Romania fostii ofiteri de Securitate primesc de 7 ori pensi