CFR Marfa a depus luni o oferta neangajanta pentru privatizarea diviziei de transport de marfa a companiei feroviare de stat din Ungaria, MAV Cargo, potrivit NewsIn. Companiile calificate in cea de-a doua etapa a a licitatiei, cea a ofertelor finale, vor fi anuntate pana pe data de 13 august.
Compania feroviara de stat din Ungaria a anuntat in data 29 mai licitatia pentru privatizarea companiei de transport de marfa MAV Cargo. Pe langa CFR Marfa, la licitatie mai participa si companii din Franta, Germania, Austria, Statele Unite ale Americii, Olanda, Rusia si Ucraina.
Analistii considera ca pachetul a carui valoare este de 30 miliarde de forinti ar putea genera un castig intre 70 si 80 miliarde forinti (280-320 milioane euro), deoarece in joc sunt puse in afara activelor MAV Cargo si relatiile puternice de afaceri ale acestei companii.
Conform NewsIn care citeaza surse din piata transporturilor feroviare, cei mai puternici ofertanti sunt compania germana Deutsche Bahn si divizia de transport de marfa a companiei austriece Osterreichische Bundesbahnen, Rail Cargo.
In data de 13 iulie, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a anuntat ca CFR Marfa va participa la privatizarea MAV Cargo. Fondurile pentru participarea la licitatie nu vor proveni de la bugetul de stat, ci vor fi folosite alte surse, inclusiv parteneriate cu consortii bancare si fonduri de investitii, a mai anuntat Orban.
Compania CFR Marfa, al carei obiect de activitate este transportul de marfa pe caile ferate, a realizat anul trecut venituri de 529,8 milioane de euro.
Anul trecut, veniturile MAV Cargo au avansat cu 7,7% fata de 2005, pana la 93 miliarde forinti. Compania a afisat un profit inainte de impozitare de 2,8 miliarde forinti, fiind singura divizie a MAV care nu inregistreaza pierderi mari.
CFR Marfa a depus luni o of