» Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului – Litoral implineste astazi patru luni de la infiintare.
Una dintre principalele piedici in dezvoltarea litoralului romanesc a fost, vreme de aproape doua decenii, lipsa unei voci unitare, a unei forte care sa actioneze unit si congruent. Au existat mai multe eforturi de constituire a unei astfel de entitati, zadarnicite insa de ambitii personale, de interese de grup sau, pur si simplu, din lipsa de interes din partea actorilor locali si a guvernantilor deopotriva. La inceputul primaverii insa, in data de 2 aprilie 2007 a luat fiinta Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului – Litoral, entitate care a fost inregistrata oficial pe 17 mai. "Este un parteneriat public–privat dintre autoritatile locale si regionale, asociatiile patronale si profesionale, camera de comert teritoriala si un tour-operator de renume mondial", a declarat Florentina Boariu, secretar general al asociatiei. Din structura ei fac parte Patronatul Agentiilor de Turism din Romania, Consiliul Judetean Constanta, Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, Agentia de Dezvoltare Regionala Sud-Est Braila, Primaria Municipiului Constanta, Primaria Municipiului Mangalia, Asociatia Patronala Mamaia, Patronatul Industriei Hoteliere Marea Neagra, Danubius – TUI Romania, Romanian Convention Bureau si Asociatia Bucatarilor si Cofetarilor din Turism.
Scopul asociatiei il reprezinta dezvoltarea si promovarea litoralului romanesc ca destinatie turistica prioritara, dar si crearea unui lucru care a lipsit pana acum: brandul litoral.
» Proiecte ample
Presedinta Asociatiei, Corina Martin, s-a luptat cu succes pentru dezvoltarea litoralului. Astfel, organizatia a lansat campania de promovare a noului sezon estival, a participat la targuri de specialitate, la dezbateri televizate, la seminar