De cand Murdoch si-a facut publica intentia de a cumpara Wall Street Journal (WSJ), o singura intrebare sta pe limba tuturor: "Ce vrea Murdoch de la aceasta achizitie?".
Potrivit ultimelor interviuri si parerilor unor apropiati, el nu a stabilit inca un plan pe termen lung pentru viitorul ziarului. "Sunt sanse mici ca viitorul ziarului sa fie deja planificat", a declarat un apropiat al lui Murdoch.
Cu toate acestea, sansele ca el sa incerce sa atraga cititorii si advertiserii de la The New York Times (NYT) si The Financial Times (FT), principalii competitori ai WSJ, sunt mici. Cel mai probabil va incerca sa creasca veniturile din abonamente investind in calitatea continutului editorial. Va trebui sa sustina pierderile financiare de la inceput pentru a avea succes pe termen lung, scrie International Herald Tribune.
Cel mai ambitios plan ar putea fi transformarea WSJ in rivalul NYT, ziarul care tine la curent tara cu cele mai importante evenimente.
Aceasta teorie are si un corolar: prin largirea domeniului de activitate al ziarului, Murdoch doreste sa transforme WSJ din principalul ziar de informatii financiare din lume in principala sursa de informatii de afaceri pentru consumatorii de presa.
Continutul editorial al ziarului a fost oricum schimbat dupa introducerea de articole usor digerabile in suplimentul de sambata. Pe de alta parte, reorientarea continutului editorial ar veni in sprijinul altor doua initiative ale lui Murdoch.
In primul rand intarirea viitoarei retele tv Fox Business Network, care va intra in casele a 30 de milioane de americani incepand din luna octombrie, si transformarea acesteia intr-un competitor redutabil pentru Bloomberg Television si CNBC, doua posturi cu o cota de piata foarte buna atat in SUA, cat si in afara acestora.
WSJ are semnat un contract de exclusivitate pentru difuzarea s