Portul Constanta genereaza mai mult de o cincime din activitatea economica a judetului Constanta.
Numarul salariatilor va scadea in viitor, dar productivitatea va creste.
compania nationala administratia Porturilor Maritime Constanta a fost ieri gazda unei intalniri care a dezbatut impactul economic asupra porturilor maritime din judetul Constanta, in anul 2004, dar si tendintele in perioada 2005-2009. Studiul, realizat de un colectiv de cercetare de la Universitatea Maritima Constanta, a reliefat faptul ca impactul economic generat de porturile maritime constantene este reflectat prin cifra de afaceri, numarul locurilor de munca asigurate si veniturile realizate din activitatea portuara. S-a constatat ca a existat o crestere constanta, din 2001 in 2004, pentru tranzitul containerizat. Cifra de afaceri totala a firmelor care activeaza in port a crescut incepand cu anul 2001, cea mai inalta rata de crestere fiind inregistrata in 2003. Cifra de afaceri s-a dublat in cazul traficului de containere, dar a scazut in cazul marfurilor generale. In 2004, cifra de afaceri a crescut de 2,5 ori fata de anul 2000, numarul salariatilor a crescut cu 10%, iar veniturile acestora s-au dublat. Doina Carp, coordonatorul grupului de cercetatori, a declarat ca, desi cifra de afaceri a crescut, "ponderea acestui indicator in economia judetului a scazut cu 8,9%". Cu toate acestea, in anul 2004, porturile maritime constantene au generat 21,8% din cifra de afaceri a judetului Constanta, oferind 36% din totalul locurilor de munca din judet. Studiul prezentat demonstreaza si decalajul enorm intre portul Constanta si porturile Midia si Mangalia.
Perioada 2005-2009
In urmatorii cinci ani se asteapta o crestere a traficului portuar, exprimat valoric, intre 535 si 671 milioane dolari. Cifra de afaceri va creste, putand ajunge, in 2009, la aproape 1,6 miliarde dolar