Facebook, unul dintre cele mai populare site-uri de socializare online, se pregateste sa implementeze un nou model publicitar care sa le permita publicitarilor sa personalizeze continutul mesajelor transmise, folosindu-se de datele pe care reteaua internationala le detine despre utilizatorii sai, anunta editia online a publicatiei Times.
Site-ul a inregistrat un record de 30,6 milioane de vizitatori luna trecuta, oficialii acestuia declarand ca se asteapta la un profit net de 30 de milioane de dolari (22,1 milioane de euro) si la venituri totale de 150 milioane de dolari (110 milioane de euro). Aceasta noua miscare se integreaza in strategia retelei de a concretiza, sub o forma baneasca, fenomenul social pe care l-a creat.
Facebook este o potentiala mina de aur pentru publicitari deoarece detine o baza de date in care sunt incluse diferite informatii despre utilizatorii sai, precum zilele de nastere, punctele de interes, preferintele muzicale, dar si foarte multe fotografii.
Modelul nou de publicitate pe care il propune Facebook se afla inca in faza tatonarilor, insa oficialii companiei au anuntat ca vor lansa un program pilot cat de curand posibil. Totodata, acesta va cuprinde alte forme de publicitate, diferite de cele deja prezente pe site, combinate cu actualizari ale stirilor despre utilizatori.
Facebook planuieste sa-si creasca veniturile din publicitate prin imbogatirea bazei de date pe care o detine asupra internautilor care il folosesc, urmand exemplul lui Google. Recent, corporatia care detine cel mai folosit motor de cautare a decis sa demareze o noua strategie de a genera profit cu YouTube prin introducerea de clipuri publicitare care vor rula in timpul vizionarii continuturilor video.
Cu toate acestea, unii specialisti se declara nemultumiti de noul model de publicitate. “Google a incercat aceasta abordare personalizata, in