Producatorul olandez de bere Heineken a anuntat o descrestere a profitului net de 30% in primele sase luni ale anului curent, pe fondul platirii unei amenzi date de autoritatile abilitate din cadrul Uniunii Europene pentru nerespectarea reglementarilor antitrust din domeniu, informeaza Bloomberg.
Compania a inregistrat un profit net de 302 milioane de euro, comparativ cu cele 433 de milioane de euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Volumul de vanzari a crescut cu 6,8%, atingand suma de 6,1 miliarde de euro. Reprezentantii producatorului olandez, a carui marca este comercializata in peste 170 de tari, au declarat ca vor contesta decizia UE de a-l amenda cu 219 milioane de euro, fiind acuzat de manipulare de preturi in Olanda intre 1996 si 1999.
De asemenea, acestia au mai afirmat ca se asteapta ca in urmatorul semestru cresterea venitului sa incetineasca in conditiile in care vara din nordul Europei a fost una racoroasa. “Heineken se asteapta sa raporteze o crestere continua in ultimele sase luni ale anului acesta, desi aceasta se va intampla intr-un ritm mai lent, data fiind vremea nefavorabila”, au declarat oficialii grupului olandez.
Scaderea semnificativa a profitului net are ca urmare decizia marelui producator de bere de a amana lansarea, in Statele Unite ale Americii, un nou sortiment, Heineken Premium Light, mai ales in conditiile intensificarii competitiei pe piata americana. Excluzand cele 240 de milioane de euro, pnivelul profitului a crescut cu 35%, pana la 548 de milioane de euro.
Heineken este al patrulea producator de bere din lume ca volum de vanzari. Pentru anul 2007, compania a estimat o crestere a profitului intre 10% si 13%. Volumul de bere comercializata in prima jumatate a anului 2007 s-a ridicat cu 9,3% pana la 58,2 milioane de hectolitri, in mare parte datorita cresterii pietelor din Asia, Africa si cent