Parintele supercarurilor italiene Lamborghini este una din figurile marcante ale automobilismului, ridicand manusa aruncata de celebrul Enzo Ferrari, si fondand o marca ce rivalizeaza de mai bine de patru decenii cu Calutul Cabrat din Maranello.
Ferruccio Lamborghini, fondatorul companiei italiene care ii poarta numele, s-a nascut in 1916 intr-un sat mic din provincia Ferrara, Renazzo. Inca din adolescenta a manifestat un interes deosebit pentru mecanica, exersandu-si abilitatile pe tractorul tatalui sau, un modest fermier italian. Dand curs pasiunii sale a urmat apoi cursurile Scolii Tehnice din Bologna.
In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial a fost inrolat in aviatia italiana, lucrand ca mecanic al flotei din Peninsula. In 1944 a fost luat prizonier de catre fortele britanice, dar acestia observand potentialul tanarului au decis sa il incorporeze si sa il foloseasca in departamentul care asigura asistenta vehiculelor militare.
Dupa terminarea razboiului s-a intors in localitatea natala si a pus bazele unui mic atelier de reparatii tractoare pentru fermierii din regiune. Afacerea a inceput modest, intr-un mic garaj, dar foarte rapid s-a extins, atelierul sau ajungand cunoscut in intreaga Italie.
In acest timp s-a ocupat si de prepararea masinilor Fiat, personalizand un Fiat Topolino cu care a participat in 1948 in celebra cursa Mille Miglia. Din pacate modelul a fost distrus intr-un accident, primul bolid de curse produs de Ferruccio Lamborghini neputand fi admirat.
In 1949 afacerea sa a luat amploare, fabrica sa construind tractoare de la zero in fabrica nou fondata Lamborghini Trattrice. Utilajele sale au devenit cele mai cunoscute in Italia, iar Ferruccio a organizat primele expozitii si demonstratii, in care prezenta superioritatea acestora.
In urma succesului din industria agricola, averea sa a crescut spectaculos, L