• In medie se primesc circa 200 de apeluri in 24 de ore, dintre care 10 - 20 sunt farse
Intr-un interval de doua luni, o persoana din comuna Scheia a sunat de 200 de ori la apelul unic de urgenta 112. Nici una dintre aceste sesizari nu a avut un motiv intemeiat si oamenii legii presupun ca reclamagiul este amator de glume proaste si resimte o satisfactie atunci cand pune politistii pe drumuri aiurea. De fiecare data aceasta persoana a sunat de la o cartela preplatita. Este cunoscut faptul ca atunci cand cineva apeleaza numarul 112 de la un telefon public sau foloseste un numar de telefon mobil de pe o cartela preplatita, operatorii nu reusesc sa identifice datele de identitate ale respectivei persoane. Singurele indicii pe care sistemul de comunicatii il permite este identificarea locului unde se afla cabina telefonica sau zona de unde persoana care foloseste cartela preplatita apeleaza numarul unic de urgenta 112.
Oricum, operatorii de telefonie din cadrul Dispeceratului 112 decid daca sesizarile facute de oameni sunt sau nu urgente, in functie de natura reclamatiei. "Apelurile sunt redirectionate catre patru institutii, in functie de natura reclamatiei: Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, Salvare, Inspectoratul Judetean de Jandarmi, Inspectoratul Judetean de Politie", a declarat comisar sef Ionel Geanta, seful Serviciului Management Organizatoric, Comunicare si Relatii Internationale. Sunt considerate ca fiind urgente apelurile referitoare la infractiunile stradale, la tulburarea linistii publice, omoruri, talharii, violuri. "Aproximativ in 40 - 50 la suta dintre apeluri sunt sesizate cazuri de tulburare a ordinii si linistii publice", a declarat agent sef adjunct Costel Florea, operator Dispecerat de Politie 112. In medie, se primesc circa 200 de apeluri in 24 de ore, dintre care 10 - 20 sunt farse. "Persoanele care fac