Ford cere statului roman stergerea datoriilor anterioare inregistrate de fosta fabrica Daewoo din Craiova, inaintea demararilor procedurilor de tranzactionare a uzinei, doleanta care ar putea amana cu cateva saptamani deznodamantul preluarii.
Tom Malcolm, purtatorul de cuvant Ford Europe, citat de Automotive News, considera ca statul roman ar trebui sa promulge o lege care sa reglementeze existenta unor anumite datorii ascunse contractate de fostii proprietari.
In anul 2000, compania coreeana Daewoo, a ajuns in pragul falimentului, iar in 2002 a fost preluata de catre General Motors, in patrimonul americanilor intrand marea majoritate a unitatilor de productie detinute de coreeni. Uzina de la Craiova nu a intrat insa in planurile americanilor de dezvoltare, datorita sumelor pe care fabrica le datora furnizorilor.
Guvernul roman a preluat de fabrica din Craiova sperand intr-o revanzare cat mai rapida a acestuia catre un investitor important. In acel moment datoriile uzinei se ridicau la circa 220 de milioane de euro. Oficialii Ford solicita o clarificare a statului acestor sume restante pana la trecerea la urmatoarea etapa a achizitionarii. Conform Automotive News Europe, AVAS a confirmat luarea la cunostinta a noilor solicitari venite din partea gigantului american.
In noul context previziunile presedintelui AVAS , Sebastian Vladescu, legate de incheierea negocierilor in cursul acestei saptamani par destul de optimiste. Parlamentul bi-cameral al Romaniei s-a aflat in vacanta pana la data de 3 septembrie, fiind putin probabil ca legea solicitata de Ford sa iasa in cursul acestei saptamani, astfel incat negocierile sa se reia intr-un timp real.
O situatie similara s-a inregistrat in 2005 la fabrica Daewoo din Varsovia, unde datoriile catre furnizori, bugetul statului si catre salariati au intarziat achizitia fabricii poloneze de catre p