General Motors tatoneaza terenul pentru producerea modelelor Opel in Rusia. Unitatea de productie, vizata pentru aceasta mutare, ar putea fi cea din Togliati, parte a joint-venture-ului cu producatorul local AutoVAZ, conform Automotive News Europe.
In fabrica aflata in provincia Samara, se produc momentan modelele Chevrolet Viva si Niva, G.M. luand tot mai serios in considerare asamblarea modelelor Astra si Corsa pe langa cele vandute sub brandul american. Cele doua modele germane au o cota destul de importanta pe piata din Rusia, vanzandu-se cam 25.000 de unitati pe an, producerea acestor modele special pentru piata autohtona fiind mai mult decat profitabila. Momentan, toate modelele Opel, care ajung in showroom-urile din Rusia, sunt importate.
Un alt motiv, pentru care americanii doresc largirea gamei de modele asamblate la Togliatti, ar fi atingerea unei capacitati de productie de 100% pentru aceasta uzina. In prezent fabrica din Togliatti lucreaza doar la o treime din potentialul de fabricatie.
General Motors este unul din cele mai importante grupuri din Rusia, facand cu greu fata cererii venita din partea pietei. Anul acesta americanii si-au majorat prognoza de vanzari, de la 175.000 de unitati, cat era estimat in luna februarie, pana la 250.000 de unitati.
In ciuda acestor informatii, presa din Rusia sustine ca CEO-ul General Motors, Rick Wagoner, a avut o intrevedere cu magnatul rus Oleg Deripaska, pentru a discuta o posibila colaborare intre gigantul american si producatorul rus GAZ, detinut de miliardar. Cooperarea intre cele doua entitati s-ar putea materializa intr-un autoturism din segmentul low-cost, cotat sub 8.000 de dolari (5.800 de euro).
Purtatorii de cuvant din cadrul celor doua companii au negat orice intalnire oficiala, dar au lasat o portita deschisa, spunand ca posibile discutii cu caracter oficial pot aparea in