La salonul auto care s-a incheiat duminica la Frankfurt au fost prezenti doar doi importatori de automobile chineze, unul criticat pe motiv ca masinile sunt copii dupa modele consacrate, iar celalalt tintind spre fanii masinilor premium, insa avand probleme de siguranta.
Cele doua marci de masini chinezesti prezente la salonul auto de la Frankfurt au fost Brilliance, reprezentata de importatorul HSO Motors Europe, si China Auto Deutschland (CAD), scrie NewsIn.
Prezenta CAD la Frankfurt a starnit controverse, iar unele voci au lansat ipoteza ca producatorul ar putea fi exclus din cadrul salonului, ca urmare a plangerilor producatorilor consacrati de automobile, cum ar fi BMW, care i-au acuzat pe chinezi ca le-au copiat modelele.
Dealerii folosesc brandul China Automobile pentru ca numele producatorilor chinezi sunt foarte complicate. "Le spunem ca e mai bine sa aiba un singur nume pentru Europa - e foarte greu sa ii faci pe chinezi sa intelegeaga asta - dar toti vor sa-si vanda numele in Europa", a declarat presedintele CAD, Karl Schloessl.
Problema masinilor chinezesti este ca "sunt inspirate" din modele straine in materie de design. De exemplu modelul UFO al producatorului Jonway arata ca o clona a Toyota RAV4, chiar si la detaliile din interior, iar motorul este de provenienta Mitsubishi. Modelul CEO al producatorului Sheunghuang seamana foarte puternic cu modelul X3 fabricat de BMW, noteaza just-auto.
Acest gen de "piraterie de design" este raspandita, dar permisa, si doar masini fabricate de un producator chinez, vandute cu sigla Toyota sau BMW, ar putea fi considerate ilegale dupa legile din China.
Schloessl a spus ca situatia este fara rezolvare. "Modelul CEO este produs de mai bine de trei ani si acum este comercializat pe multe piete din lume. Nu este o copie. Poti gasi insa elemente inspi