Decizia a fost motivata de cresterea cotatiilor internationale ale petrolului.
Scumpirile au fost operate de principalele companii de pe piata autohtona. Nu de mult, motorina a mai suferit o scumpire opt-noua bani pe litru in functie de sortiment, ceea ce inseamna pentru acest carburant o crestere de minim 16 bani in mai putin de o luna. Scumpirea are darul de a pune in reala dificultate o gama larga de beneficiari.
In primul rind este vorba despre clientii care alimenteaza regulat, apoi despre companiile cu parcuri auto cu acest specific, societatile de transport public in comun, agricultorii care se afla in plina campanie de toamna si, nu in ultimul rind, toti ceilalti beneficiari indirecti.
Practic, aceasta scumpire importanta se va repercuta negativ asupra majoritatii produselor si serviciilor de pe piata interna si externa prin cresterea costurilor finale. De cealalta parte, explicatiile privind cotatiile internationale de pe piata petrolului sint de actualitate doar la cresteri, in vreme ce scaderile se resimt foarte putin la pretul din pompa a carburantilor. Situatia are darul de a nemultumi profund toate categoriile afectate.
“Beneficiari” directi
Consumatorii particulari de combustibili resimt foarte acut miscarile financiare de pe piata de profil. Este de inteles daca luam in considerare ca in doar doua saptamini, plinul pentru un autovehicul proprietate personala a ajuns sa coste mai mult cu aproximativ 800.000 de lei vechi. “Este bataie de joc. A ajuns 40 de mii un litru de benzina sau motorina. E aberant.
In conditiile in care cistigam 5-6 milioane pe luna, avem nevoie de jumatate, adica 3 milioane pentru un plin. Cam atit ai nevoie intr-o luna sa mergi la servici si sa iti faci treaba prin oras. Sa zicem ca renuntam la masina.
Credeti ca se schimba ceva? In citeva z