Tenor cu activitate prolifica peste granita, Alexandru Badea a studiat la Academia de Muzica din Bucuresti. Primul contract in afara tarii l-a obtinut in 1993, la Salzburg. Lui i s-a adaugat, ulterior, o serie de colaborari cu mai multe scene de opera importante din Europa. Dar, desi a cantat si canta pe scenele marilor teatre lirice din lume, Alexandru Badea se gandeste ca e timpul sa-si dezvolte activitatea profesionala si in Romania.
- In ce imprejurari ai plecat din tara?
- Un director de teatru din Olanda a organizat o auditie la Conservator. Fiindca i-a placut cum am cantat, mi-a facut o oferta pentru doua serii de spectacole. Asa ca m-am dus in Olanda. Nu mai tin minte exact de ce tocmai atunci m-a sunat un impresar din Austria sa ma intrebe daca nu vreau sa fac o auditie la Salzburg. Pe vremea aceea, eram angajat al Operei din Bucuresti, dar imi luasem concediu fara plata o perioada anume. Insa auditia pe care nu voiam sa o ratez imi solicita o saptamana in plus. Am sunat si i-am rugat pe domnii care erau directori pe atunci sa imi permita sa mai stau. Fiindu-mi insa teama ca vor spune "Tu esti angajatul nostru, nu te lasam!" - am mintit. Am zis ca sunt, in continuare, in Olanda, iar cei de la teatru mai au nevoie de mine inca o saptamana. Adjunctul a reactionat destul de bine: "Nu este nici o problema. Sa ne trimita directorul teatrului un fax in care sa specifice perioada de care mai are nevoie de tine, iar noi o vom aproba". Nu stiam cum sa dreg busuiocul. I-am sunat pe cei din Olanda si le-am povestit in ce rahat ma bagasem. Secretara, amabila, m-a linistit spunandu-mi ca trimite ea fax la Bucuresti in care scrie tot ce o rog, dar nu mai devreme de "maine dimineata, la ora 11" cand se intoarce directorul, sa poata pune semnatura. A doua zi, inainte de ora 11, am dat telefon in Romania sa intreb daca a ajuns foaia. Ei urma sa-mi spuna