Clasamentul celor mai importante zece inovaţii în domeniul maşinilor, întocmit de „The Independent“ şi preluat de The Star.co.za, clasează pe primele trei poziţii invenţiile care contribuie la siguranţa pasagerilor şi a autovehiculului.
Perna salvatoare.Airbagul, inventat în 1951, de americanul John W. Hetrick, a fost îmbunătă- ţit cu senzori pentru detectarea impactului. Inovaţia a fost adoptată pentru prima dată în 1967, de Chrysler. O serie experimentală de maşini cu airbag a fost produsă de Ford în 1971, dar la şoferi a ajuns abia în 1973, prin intermediul General Motors.
Centura de siguranţă.Inventată în 1900 de George Cayley, centura a fost folosită pentru prima dată de pilotul Adolphe Pegoud, primul care a zburat cu aeronava răsturnată, în 1913. După expoziţia auto de la New York (1958), centura devine un echipament standard al maşinilor.
Pornire codificată.Maşinile pot fi prevăzute cu chei de contact care transmit motorului o criptologie avansată prin care se declan- şează pornirea. Acum, un cod incorect (fraudulos) poate alerta, prin satelit sau comunicare prin telefon mobil, o firmă de securitate.
Căutare avansată.GPS (Global Positioning Service) este un sistem care transmite date despre locul unde se află maşina. Firma Pioneer a fost prima care a inventat sistemul GPS pentru ma- şini în 1990, în timp ce Honda a folosit primul sistem de navigare cu ajutorul sateliţilor în 1983.
Frâne bune.Sistemul ABS este folosit împotriva blocării frânelor şi a fost dezvoltat în 1929-1930, de firmele germane Bosh şi Mercedes-Benz, pentru aeronave. Primul sistem complet ABS pentru maşini a fost instalat pentru clasa S a Mercedes-Benz, în 1978.
Senzor de viteză.Având la bază tehnologia folosită de James Watt la construirea locomotivelor, contorul a fost lansat de Ralph Teetor în 194