Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a publicat ieri primele rezultate ale propriului studiu de masurare a audientei pe internet, care ofera informatii despre traficul si vizitatorii a peste 140 de site-uri web din Romania.
Datele pe luna septembrie ale Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI) plaseaza in topul celor mai vizitate site-uri portalul de aplicatii softpedia.com, cu 1,60 milioane de vizitatori unici (distincti), urmat de clubafaceri.ro (1,15 milioane de vizitatori) si neogen. ro (1,10 milioane de vizitatori), care este ocupantul primei pozitii in topul realizat de Trafic.ro, serviciu de monitorizare care apartine companiei NetBridge Development.
Softpedia.com, care in luna septembrie a anului trecut inregistra o medie de aproximativ 2,9 milioane de vizitatori unici pe clasamentul Trafic.ro, s-a retras din acest serviciu de monitorizare in primavara acestui an.
Potrivit Trafic.ro, Neogen, cel mai mare portal de internet de pe piata locala, a avut 4,18 milioane de vizitatori unici in luna septembrie a acestui an. Datele furnizate de BRAT arata ca portalul a inregistrat doar 1,10 milioane de clienti unici in septembrie.
Alte site-uri din topul BRAT care se regasesc si printre primele pozitii ale clasamentului Trafic.ro sunt cele cu profil sportiv (gsp.ro, prosport.ro, sport.ro), site-urile de stiri (protv.ro, libertatea.ro, evenimentulzilei.ro, hotnews.ro), precum si ejobs.ro, cel mai mare site de recrutare de pe piata locala.
In cazul ejobs.ro se constata o diferenta destul de mare intre numarul de vizitatori, datele furnizate de BRAT fiind cu aproximativ 69% mai mici decat cele ale serviciului Trafic.ro.
Site-ul gsp.ro (Gazeta Sporturilor), cotat pe locul doi in clasamentul general al Trafic.ro, cu 3,34 milioane de vizitatori unici in luna septembrie, se situeaza pe pozitia a zecea in topul BRA