După scandalul din presă, directorul Teatrului Mic spune că şi-a depus proiectul de management la Primăria Capitalei. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Florin Călinescu, directorul Teatrului Mic, afirmă că şi-a depus la Primăria Capitalei, până la sfârşitul lunii septembrie, proiectul de management pentru instituţia pe care o conduce, pentru că data-limită de 10 septembrie era flexibilă şi că primarul Capitalei, Adriean Videanu, a înţeles întârzirea sa de două săptămâni.
Directorul declară că nu este subordonatul trupei şi că nu-l interesează părerile criticilor frustraţi. Totuşi Ordonanţa nr. 26 din 14 iulie 2005 (actualizată), privind managemetul instituţiilor publice de cultură, afirmă la articolul 10 că „nerespectarea termenului stabilit pentru depunerea proiectului de management atrage destituirea de drept din funcţie a respectivului conducător al instituţiei publice de cultură“.
Dacă ceilalţi directori de teatru din Bucureşti şi-au depus proiectele pe 10 septembrie, Călinescu l-a depus pe 1 octombrie. El spune că, dacă ar fi să se respecte fişa posturilor, ar trebui să se despartă de toţi actorii.
EVZ: Aţi depus proiectul de management?
Florin Călinescu: Am depus proiectul. L-am despus în forma cerută, scris şi electronic, pe un CD, în termenul comunicat de către angajatorul meu, ordonatorul de credite. Trebuie să ţineţi cont că eu, ca director de teatru, nu sunt angajatul actorilor, al unui ziar, al criticilor de teatru sau al spectatorilor. Eu sunt doar angajatul Primăriei Capitalei şi, deci, singurii care pot să-mi comunice păreri, opinii, sancţiuni, drepturi şi obligaţii sunt cei de acolo.
Ştiaţi că deadline-ul pentru proiect era data de 10 septembrie?
Ştiam de deadline tocmai pentru că noi, directorii de teatre, l-am fixat. Primul deadline a fost în iulie. Nu cred că era vorba de un