Piata serviciilor outsourcing si call-center din Romania se ridica la 70 de milioane de euro Compania britanica specializata in servicii de outsourcing si call-center XL World estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa sase milioane de euro din activitatea din Romania, in crestere cu 60% fata de anul trecut, cand a raportat afaceri de
"Pentru anul viitor, estimam o dublare a cifrei de afaceri, care va atinge circa 13 milioane euro, pe o piata cu un potential important de dezvoltare", a declarat Roberto Montandon, directorul de dezvoltare al XL World.
In prezent, compania detine trei centre de servicii in Romania, la Iasi, Oradea si Bacau, specializate in generarea de contracte, vanzari, asistenta clienti si recuperare credite.
"Cea mai mare parte a afacerilor nostre, respectiv 48%, provin din serviciile multilingve catre clienti din strainatate. Pentru anul viitor, prognozam ca clientii din Romania ne vor aduce 13% din venituri, fiind o piata foarte atractiva pentru investitii de call-center datorita abilitatilor multilingvistice ale capitalului uman", a spus Montandon.
El a aratat ca piata romaneasca se dezvolta foarte rapid, companiile locale care fac parte din grupurile multinationale fiind cele mai interesate de externalizarea serviciilor. Pana in prezent, XL World a investit 500.000 de euro in Romania, unde isi desfasoara activitatea din anul 2000. "Pana la sfarsitul anului viitor vom investi alte 500.000 de euro pentru dezvoltare. Vom deschide un birou comercial in Bucuresti, vrem sa extindem capacitatea actuala a centrelor noastre. Nu vom deschide, deocamdata, un centru important de servicii in Bucuresti, ne orientam catre orase mai mici. Tinta noastra este de a deveni unul dintre furnizorii principali pe piata interna", a precizat oficialul companiei.
Montandon a adaugat ca XL World se va concentra pe