General Motors, cel mai mare producator de autovehicule la nivel mondial, duce conceptul de low-cost manufacturing la un nou nivel prin alegerea uneia dintre cele mai sarace tari, Uzbekistan, pentru a face parte din reteaua G.M. Europa.
eneral Motors a anuntat formarea unei societati mixte impreuna cu UzAvtosanoat, cu scopul de a asambla autovehicule marca Chevrolet in Uzbekistan, republica situata in Asia Centrala dar inglobata in reteaua GM Europa. Societatea mixta rezultata va purta numele GM Uzbekistan si va continua expansiunea rapida a marcii Chevrolet in Europa de Est si Asia.
„Chevrolet a devenit marca cu cea mai rapida crestere din Europa, avand un succes deosebit in special pe pietele favorabile din Europa de Est”, a declarat Carl-Peter Forster, Presedintele General Motors Europa. „Inceperea activitatii in Uzbekistan si lansarea unei serii de noi modele Chevrolet ne va ajuta sa continuam cresterea rapida obtinuta”. In Europa, vanzarea de autovehicule Chevrolet a inregistrat o crestere de 32 de procente de la inceputul anului, cu 328.000 de unitati vandute pana in luna septembrie. Anul acesta Chevrolet este pe cale sa atinga indicatorul de 450.000 de unitati comeralizate, ceea ce inseamna o crestere de peste 30 de procente fata de 2006.
Conform termenilor stabiliti la infiintarea societatii mixte, General Motors va detine 25% din capitalul social, cu posibilitatea de majorare pe parcurs. Grupul GM va furniza tehnologia moderna, expertiza tehnica si instructajul necesar pentru societatea mixta, aceasta avand acces la portofoliul marcii Chevrolet, marca cea mai importanta si cu cea mai rapida ascensiune a Grupului GM. Manageri seniori din cadrul Grupului GM vor detine functii importante in cadrul societatii mixte, in special in domeniile productie, calitate, vanzari si marketing.
„Suntem foarte incantati de posibilitatea de a ne uni f