Cresterea pretului petrolului ridica semne de intrebare asupra prosperitatii industriei auto intr-un viitor apropiat. Pe langa dezvoltarea sistemelor de propulsie, tot mai intalnite, eminentele cenusii din industrie incearca sa combata si tendinta automobilelor de a lua in greutate, datorita multiplelor sisteme cu care acestea sunt garnisite.
Toyota Motor, cel mai important producator nipon, da tonul si in acest demers anuntand ca va adopta fibra de carbon si aluminiul pentru viitoarele modele, in incercarea de a a isi consolida vanzarile pe fondul cresterii pretului la petrol.
Conceptul, care prefateaza tehnologiile viitoare, denumit 1/X va fi prezentat saptamana viitoare la Salonul de la Tokyo. Prototipul construit pe platforma lui Prius si ingloband solutiile tehnologice imbunatatite ale celui mai popular hibrid va cantari cu 67% mai putin, datorita caroseriei construite integral din fibra de carbon.
Conceptul realizat din fibra de carbon va avea un consum de 2,5 litri la suta de kilometri fata de cel de aproximativ 5 litri pentru Toyota Prius. 1/X va fi alimentat cu un amestec de etanol si benzina , pe langa motoarele electrice preluate de la actualul hibrid.
Pretul la petrol a ajuns la 86$ pe baril in acest an si se asteapta ca avalansa preturilor la combustibili fosili sa fie inca la inceput. Atentionati de scaderea vanzarilor pe segmentul Pick-up si SUV, niponi vor sa ia fata G.M. si Ford, prin investirea in tehnologii ce vor reduce consumul vehiculelor.
Un alt producator nipon, Mitsubishi Motors, va prezenta, la cel mai high-tech salon al anului, un concept sport electric, construit integral din fibra de carbon, ce va cantari doar 120 de kilograme si va avea un cost de exploatare mai scazut ca unui vehicul pe doua roti.
Cel mai mare obstacol in adoptarea fibrei de carbon este reprezentat de costurile ridicate, conform l