Lipsa vaselor de transport, in conditiile cererii tot mai mari venite dinspre statele emergente, au aruncat in aer costurile transportului oceanic.
Costurile legate de transportul de materii prime pe oceanele lumii au atins un nivel record, impingand in sus preturile la cereale, minereu de fier, carbune si alte marfuri, scrie cotidianul The Wall Street Journal.
Pretul mediu de inchiriere al unui vas pentru transportul de materii prime din Brazilia pana in China aproape s-a triplat pana la 180.000 de dolari (125.000 de euro) pe zi, de la 65.000 de dolari (45.000 de euro) pe zi cu un an in urma. Lipsa vaselor de transport, in conditiile cererii tot mai mari venite dinspre statele emergente, au aruncat in aer costurile transportului oceanic.
Costurile legate de transportul de materii prime pe oceanele lumii au atins un nivel record, impingand in sus preturile la cereale, minereu de fier, carbune si alte marfuri, scrie cotidianul The Wall Street Journal.
Pretul mediu de inchiriere al unui vas pentru transportul de materii prime din Brazilia pana in China aproape s-a triplat pana la 180.000 de dolari (125.000 de euro) pe zi, de la 65.000 de dolari (45.000 de euro) pe zi cu un an in urma.