Internetul este o sursa inepuizabila de informatii pentru orice afacere, insa orice afacere are la randul sau proprii clienti, furnizori sau competitori nemultumiti, care pot gasi in sfera online cea mai buna metoda de a-si exprima opiniile negative la adresa unui business. Si atunci, ce ne ramane de facut, se intreaba editorii The New York Times.
Detractorii nu au nevoie decat de un PC si o conexiune la Internet pentru a irita sau influenta negativ mass-media in ceea ce priveste activitatea unei afaceri. Se pot divulga secrete, pot circula zvonuri despre comportamente neetice, se pot constri sute de blog-uri cu scopul de a raspandi cuvantul. Numarul metodelor depinde numai de creativitatea celui implicat in astfel de actiuni.
Un caz concret este Katie Lambert, proprietara unei sali de fitness, Go Figure, in Westwood, Massachusetts. Afacerea ei s-a vazut intr-o situatie dificila in momentul in care au aparut declaratii anonime in Paginile Aurii ale AOL, declaratii care denigrau imaginea companiei. S-a scris ca sala de fitness practica tarife exagerate, neconforme cu realitatea, fiind foarte aglomerata si “haotica”. Lambert nu aflase despre comentarii pana intr-o zi, cand una din cliente i-a atras atentia.
Ce a urmat? Clientii loiali ai Go Figure au raspuns pozitiv mesajului online, negand afirmatiile prejudicioase, insa detractorul a replicat din nou. Mai rau, Lambert a incercat sa contacteze AOL pentru a elimina comentariile de pe site, insa fara succes. “Fiecare poate scrie orice in mediul online. Dar aceste insemnari mi-ar putea afecta afacerea chiar in momentul de fata”, a declarat Lambert pentru New York Times.
Atacurile online pot evolua din simple rautati in pierderi financiare substantiale, ajungand pana la falimentul unei afaceri. Remediile depind de la caz la caz, insa avocatii, specialistii in online si consilierii aproba ideea ig