Cantitatea de alimente contrafăcute, băuturi şi produse agricole este in continuă creştere, potrivit unui raport al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică
Cantitatea de alimente contrafăcute, băuturi şi produse agricole este in continuă creştere, potrivit unui raport al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD). Kiwi-ul, legumele conservate, laptele praf, untul, produsele pentru bebeluşi, cafeaua instant, alcoolul şi băuturile sunt cel mai des supuse unor astfel de tratamente, conform OECD. Această problemă nu numai că provoacă daune considerabile brandurilor, dar presupun şi un cost suplimentar din partea companiilor care se văd nevoite să işi sporească măsurile de protecţie, ca de exemplu, marcarea ambalajelor cu holograme.
ŢINTĂ. Raportul OECD dezvăluie că băuturile alcoolice reprezintă o prioritate pentru acest sector datorită valorii ridicate a brandului şi a impozitului. Răspunsul industriei alimentare in acestă problemă a fost că cea mai frecventă incălcare a legii a fost inlocuirea sticlelor originale cu unele de o calitate inferioară. Kiwi-ul, ceaiul, whisky-ul şi Scotch-ul sunt cele mai elocvente exemple in acest caz. In timp ce industria alimentară furnizează puţine informaţii despre efectele economice ale produselor contrafăcute, un reprezentant din industria alimentară estimează că vănzările de lichior vor scădea cu 54 de milioane de dolari.
COSTURI. Pentru a estima căt mai corect pericolul produselor contrafăcute şi a se asigura că duc o luptă eficientă impotriva acestora, companiile au investit sume considerabile in fiecare an, aproximativ 75 de milioane de dolari la nivel global. OECD a subliniat faptul că aceste sume adunate indică măsura in care situaţia financiară a pieţei alimentelor este expusă pericolelor, atăt in ceea ce priveşte nivelul scăzut al vănzăr