Cea mai mare greseala in vanzari este sa te gandesti ca trebuie sa ai ocazia sa iti pledezi cauza cu inversunare, pana cand potentialii clienti vor fi convinsi sa cumpere. Total gresit! “Selling is not telling”, sustine, pentru The New York Times, Lenann McGookey Gardner, presedinte al YouCanSell.com, un site care ofera consultanta de marketing in Albuquerque, SUA.
Cu alte cuvinte, ideea “make your case”, asa cum ar spune americanii, nu garanteaza succesul in vanzari. Pe site-ul BusinessWeek.com, Gardner dezvaluie atitudinea potrivita atunci cand dorim sa ne promovam si sa ne vindem produsul sau serviciul in cauza, oferind si cateva sugestii utile.
“Confruntat cu oportunitatea de a cumpara un produs sau serviciu, atitudinea cumparatorului este intotdeauna
A doua “regula” a vanzarilor este networking-ul, arta de a crea o baza extinsa de clienti carora sa te poti adresa cu produsul sau serviciul respectiv. Esential pentru un networking de succes este sa determini cum il poti ajuta pe celalalt, sustine Guy Kawasaki, cofondator al Garage Tehnology Ventures, o societate de finantare de tip joint venture.
“Networking-ul nu se realizeaza din spatele biroului sau a computerului. Chiar daca nu iti place, trebuie sa mergi la targuri de comert, seminarii si intalniri”, ii sfatuieste Kawasaki pe agentii de vanzari.
Pasul urmatorul este sa aduni cat mai multe informatii despre potentialii tai clienti. “Pune intrebari bune, apoi taci”, rezuma Kawasaki. Astfel, vei fi perceput ca o persoana interesanta, fiindu-le ma