(Foto: )
Dupa informatiile noastre, acest complex turistic ar urma sa fie realizat de niste apropiati ai unui controversat om de afaceri azugean, Constantin Samson, care l-a ajutat pe actualul primar in campania electorala.
Barajul de la Azuga ar urma sa aiba o inaltime de 75 de metri, cu o capacitate de 15 milioane de metri cubi de apa si ar asigura apa potabila pentru peste 70.000 de locuitori din Breaza, Comarnic, Cornu, Sinaia, Busteni si Azuga. Costurile investitiei se ridica la aproximativ 120 milioane de dolari, iar lucrarile ar dura cel mult cinci ani.
Contradictii
“Am rezerve si asupra posibilitatilor de finantare a proiectului, iar faptul ca realizarea barajului se intinde pe o perioada de aproximativ cinci ani va conduce la distrugerea florei si faunei din zona”, a declarat Purcaru la dezbaterea publica organizata de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile.
Investitia de la Azuga ar urma sa fie cea mai mare lucrare de infrastructura din ultimii 17 ani, iar ministerul are in vedere sa nu afecteze zona naturala protejata. In plus, asigurarea unei resurse de apa, care in acest moment este deficitara, pentru Valea Prahovei va conduce la dezvoltarea turistica a zonei.
Curios este insa faptul ca, ulterior, primarul Azugii a spus ca terenul ar apartine, dupa retrocedari, Casei Regale.
Istoria unor afaceri invaluite in ceata
Una din primele achizitii ale lui Constatin Samson a fost Fabrica de Postav Azuga, firma de referinta cumparata prin firma Caloni Serv Com, cu banii obtinuti de pe urma recuperarii creantelor Transgaz, asa cum reiese dintr-un raport al Garzii Financiare intocmit in anul 2002.
De altfel, Postav Azuga a fost folosita in suveica firmelor care au primit marfuri in compensare in baza contractului incheiat de Caloni Serv cu Transgaz Medias pentru recuperarea creantelor. Ulterio