Goodyear Dunlop Tyres Romania, filiala locala a producatorului american de anvelope, a obtinut in primele trei trimestre din acest an o crestere de 20% a profitului net, in timp ce vanzarile au avansat cu 14%.
Astfel, potrivit ritmului de crestere anuntat de companie, profitul net al Goodyear ar putea ajunge in acest an la aproape 5 milioane de euro.
"Datorita schimbarilor intre segmentele de produse am obtinut o crestere de 20% a profitului, iar mixul de produse ne-a ajutat sa ducem rata de crestere a profitului peste cea a cifrei de afaceri. Ca si in 2006, vom mentine un trend de crestere de 20% fata de anul precedent", a declarat Octavian Velcan, directorul de vanzari Goodyear pentru Romania, Ungaria si Bulgaria.
Compania a inregistrat in exercitiul financiar precedent o cifra de afaceri de 34,8 mil. euro si un profit de 4 mil. euro.
Potrivit reprezentantilor Goodyear, in acest an fenomenul de schimbare a preferintelor de achizitie a consumatorilor in functie de segmentul de cost s-a intensificat.
Astfel, o mare parte a clientilor care optau pentru marci de segment de buget (cu cel mai redus pret de pe piata - n. red.) au trecut in acest an direct la segmentul premium, sarind etapa normala a segmentului mediu de pret.
"Daca piata stagneaza la nivel general, inauntrul segmentelor situatia nu este la fel. Marcile premium au cunoscut o crestere in medie de 31% fata de anul precedent, iar segmentul de baza este in scadere pentru ca masinile vechi sunt tot mai putin folosite", spune Velcan.
Schimbarile sunt datorate, potrivit Goodyear, importurilor de automobile noi care sunt echipate la achizitie in special cu anvelope mai scumpe si de faptul ca masinile vechi, echipate in general cu anvelope cu diametrul de 13 inchi, sunt tot mai putin folosite, drept pentru care segmentul respectiv este in scadere.
Piata de anvelope di