Distribuitorii străini de pantofi de lux îşi fac intrarea în România, flancaţi de branduri din segmentul mediu. Pe măsură ce investiţiile în centre comerciale se înmulţesc, cresc şi afacerile importatorilor de îmbrăcăminte şi încălţăminte. Numai anul acesta au intrat pe piaţă nume precum Humanic şi Deichmann. Miza: o piaţă de circa jumătate de miliard de euro. Clienţi mai pretenţioşi, investiţii mai multe, însă discreţie maximă din partea jucătorilor.
Distribuitorii străini de pantofi de lux îşi fac intrarea în România, flancaţi de branduri din segmentul mediu. Pe măsură ce investiţiile în centre comerciale se înmulţesc, cresc şi afacerile importatorilor de îmbrăcăminte şi încălţăminte. Numai anul acesta au intrat pe piaţă nume precum Humanic şi Deichmann. Miza: o piaţă de circa jumătate de miliard de euro.
Clienţi mai pretenţioşi, investiţii mai multe, însă discreţie maximă din partea jucătorilor. Astfel ar putea fi descrisă piaţa locală a retailului de încălţăminte. Silke Janssen, reprezentantul producătorului german Deichmann, spune că a ales anul 2007 pentru intrarea pe piaţă deoarece integrarea în Uniunea Europeană a transformat România într-o piaţă interesantă pentru jucătorii din celelalte ţări membre. În plus, spune el, nu trebuie uitată mărimea pieţei, implicit potenţialul de creştere, dar şi prognozele privind puterea de cumpărare.
„Cu siguranţă că este o tendinţă a unei pieţe în continuă dezvoltare“, explică Ioana Stan, director de marketing la Otter Distribution, un jucător mai vechi, dar în plină expansiune. „Vom asista la multe intrări pe piaţa românească şi la multe proiecte în domeniul de real estate“, adaugă ea. Pentru început, compania austriacă Leder & Schuh International AG a deschis o filială la Sibiu, Leather & Shoe SRL, iar Top Retail, firmă ce deţine magazinul Catwalk din Cap