Compania Webhelp Romania, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata locala de call-center, va angaja in 2008, aproximativ 600 de persoane pentru pozitia de consilier clientela, ajungand astfel la un numar de 1.000 de angajati.
Piata de call-center a cunoscut in 2007 un trend ascendent si a condus la crearea unui numar important de locuri de munca si tot mai multe companii straine vizeaza piata romaneasca pentru viitoare investitii, astfel incat, in ultimul an, aproape in fiecare luna au intrat in Romania noi actori.
"Chiar daca exista o flexibilitate a angajatului roman de a se plia pe program, de a invata mult si repede, atragand in acest fel investitiile companiilor straine, piata din Bucuresti va ajunge in curand la saturatie, deja multi dintre actualii jucatori iau in calcul extinderea si in marile orase ale tarii", a declarat pentru Wall Street, Mihaela Peta, director general Webhelp Romania.
Companiile care activeaza in sectorul de customer relationship management (CRM) pun accent pe un management participativ, pentru a arata si dovedi angajatilor aportul pe care il au in cadrul organizatiei. Un alt factor important luat in considerare este incurajarea performantei prin recompense substantiale. Majoritatea angajatilor sunt impulsionati in acest fel sa participe mai activ la indeplinirea obiectivelor.
"Atunci cand salariatii sunt implicati in luarea deciziilor si chiar au un cuvant de spus, reusim sa generam o adeziune mult mai mare la ceea ce compania isi propune. Un sistem de valori foarte performant care sa incurajeze meritele fiecarui angajat va conduce in mod implicit la dezvoltarea organizatiei", este de parere Peta.
Media de varsta in cadrul call center-urilor nu depaseste 22 de ani, majoritatea angajatilor fiind studenti, astfel incat fidelizarea si retentia lor reprezinta cele mai importante provocari ale companii