Mii de soferi italieni au platit taxe pentru casarea automobilelor lor, insa acestea au ajuns, printr-o schema elaborata, in Romania si alte tari din estul Europei, informeaza publicatia Panorama.
O ancheta a Garzii Financiare italiene a dezvaluit ca in schema au fost implicate 45 de companii autorizate sa preia masini in noua regiuni in centrul si nordul tarii.
Conform informatiilor, firmele raportau autovehiculele ca fier vechi insa le trimiteau spre tari din estul Europei, sustragandu-se platilor impuse exporturilor.
In afara Romaniei, masinile au fost trimise si in Bulgaria, Polonia si Grecia.
Panorama precizeaza ca, in ultimii doi ani, cel putin 38.000 de masini au fost trimise peste hotare de firmele implicate, incluzand 5.000 de masini pentru care guvernul de la Roma a platit o subventie destinata incurajarii proprietarilor sa-si schimbe masinile vechi cu alte mai putini poluante.
In afara fraudarii statului italian, schema a avut consecinte negative asupra mediului inconjurator, deoarece peste 6.000 de tone de materiale periculoase nu au fost inlaturate, afirma publicatia citand o declaratie a sefului Serviciului silvic din Ancona. Mii de soferi italieni au platit taxe pentru casarea automobilelor lor, insa acestea au ajuns, printr-o schema elaborata, in Romania si alte tari din estul Europei, informeaza publicatia Panorama.
O ancheta a Garzii Financiare italiene a dezvaluit ca in schema au fost implicate 45 de companii autorizate sa preia masini in noua regiuni in centrul si nordul tarii.
Conform informatiilor, firmele raportau autovehiculele ca fier vechi insa le trimiteau spre tari din estul Europei, sustragandu-se platilor impuse exporturilor.
In afara Romaniei, masinile au fost trimise si in Bulgaria, Polonia si Grecia.
Panorama precizeaza ca, in ultimi