Isteria maşinii ieftine a cuprins mai toţi constructorii de automobile, care au început să se întreacă în planuri, care mai de care mai fanteziste Majoritatea specialiştilor din
Isteria maşinii ieftine a cuprins mai toţi constructorii de automobile, care au început să se întreacă în planuri, care mai de care mai fanteziste
Majoritatea specialiştilor din industria auto susţin că maşina de 5.000 de euro sau chiar mai ieftină este aproape imposibil de realizat. Asta pentru că, în primul rând, trebuie să ai costuri de fabricaţie de cel mult 1.500-2.500 de euro pentru a deveni o afacere profitabilă.
Or, în industria auto nu exişti decât dacă marja de profit este destul de suficientă cât să mulţumeşti acţionariatul, dar să şi investeşti în dezvoltare.
Nebunia maşinii superieftine, pe care să o poţi vinde ca pâinea caldă, în special pe pieţele în dezvoltare, a fost lansată acum câţiva ani de fostul preşedinte al Renault, Louis Schweitzer. Acesta visa la un Logan de 5.000 de euro, capabil să înregistreze vânzări masive în Europa, dar şi în ţări unde automobilul înregistrează creşteri masive. Şi aici merită menţionate China şi India, unde puterea de cumpărare a populaţiei este extrem de scăzută, deci şi cererea pentru maşini ieftine este foarte mare.
Renault - Nissan visează la maşina de 3.000 de dolari
Printre avangardiştii în privinţa maşinii foarte ieftine se numără şi alianţa Renault - Nissan, care estimează că va fi capabilă să lanseze varianta de serie a maşinii de 3.000 de dolari în 2010, pe piaţa indiană, în colaborare cu producătorul local Bajaj. Totuşi, Carlos Ghosn, preşedintele alianţei, a declarat că nu se ştie încă dacă acest model va fi exportat.
"Dacă maşina e fezabilă, lucru pe care încă îl studiem, atunci sperăm să o lansăm în 2010 pe piaţa din India", a declarat Ghosn, la salonul auto de la Tokyo de anul acest