Cel mai ieftin Lancer costă 15.489 de euro, iar sedanul de la Civic, cu dotări de bază, costă 17.231 de euro, TVA-ul fiind inclus în ambele cazuri. De ceva vreme, constructorii auto japonezi Cel mai ieftin Lancer costă 15.489 de euro, iar sedanul de la Civic, cu dotări de bază, costă 17.231 de euro, TVA-ul fiind inclus în ambele cazuri.
De ceva vreme, constructorii auto japonezi au început să acorde o tot mai mare importanţă designului maşinii. Şi asta se vede cel mai bine la noul Lancer, dar şi la Civic, fie că este vorba de varianta cu patru sau cinci uşi. Nici nu se putea altfel, mai ales dacă eşti hotărât să faci o figură frumoasă pe piaţa auto din Europa, una dintre cele mai selective din lume.
În ambele cazuri avem de-a face cu modele care sunt pe piaţă de peste 30 de ani, Honda Civic fiind lansată în anul 1972, în timp ce Mitsubishi Lancer şi-a făcut intrare în scenă un an mai târziu, în 1973. De-a lungul timpului, ambii constructori japonezi au oferit mai multe tipuri de caroserii, începând cu hatchback, sedan şi chiar break.
Lancer, o poveste de succes de peste 30 de ani
Mitsubishi Lancer s-a dovedit a fi un model de succes în cursele de a raliuri, câştigând numeroase etape, motiv pentru conducerea companiei să lanseze şi versiuni sportive sub denumirea de Evolution, Evo, pe scurt pentru fanii companiei.
În momentul lansării lui Lancer, Mitsubishi era prezent pe piaţa japoneză cu un model mini, denumit Minica, şi o compactă, cunoscutul Galant. Noul model al constructorului japonez a reuşit să acopere "golul" de piaţă dintre Minica şi Galant, cel al modelelor din clasa mică-medie, în creştere vertiginoasă la acea vreme.
Din Lancer au fost derivate 12 modele, începând cu o variantă de bază, cu motor pe benzină de 1,2 litri şi până la varianta 1.600 GSR, model derivat din cel de curse, acesta fiind "bunicul" seri