Piata totala de televizoare flat panel - televizoare cu cristale lichide (LCD TV) si cu plasma (PDP) - se va dubla anul viitor din punctul de vedere al numarului de unitati vandute fata de 2007.
Potrivit lui Bogdan Gheorghiu, director de marketing la Panasonic Romania, piata totala a televizoarelor flat planel s-a situat in 2006 la circa 55.000 de unitati si a crescut in acest an de aproape patru ori la aproximativ 220.000 de unitati.
Aceasta crestere survine dupa ce in acest an vanzarile s-au apreciat de patru ori ca urmare a eliminarii taxelor vamale la unele importuri de electronice si a ieftinirii tehnologiilor de producere a panelurilor LCD si PDP, ceea ce a condus la un grad mai mare de accesibilitate a acestor game de produse. "Reducerea preturilor de catre Sharp pentru productia de LCD TV si nu in ultimul rand reducerea taxelor vamale au reprezentant principalii factori", a declarat pentru ZF Han Khyu, presedintele LG Electronics Romania.
Daca la inceputul lui 2006, 60% din televizoarele flat panel erau cu plasma, iar LCD TV-urile reprezentau 40%, pana la finele acestui an Khyu estimeaza ca balanta se va inclina in favoarea LCD-urilor care vor conduce detasat cu 80% din vanzari.
"Vanzarile de televizoare LCD au crescut mai rapid, in mare parte datorita dimensiunilor mici la care sunt disponibile si, implicit, preturilor practicate pentru acest tip de modele. Practic, in 2007, cumparatorii de televizoare CRT (cu tub catodic) au preferat sa cumpere LCD TV disponibile la preturi mai mici si dimensiuni acceptabile", a declarat Bogdan Gheorghiu.
Pentru acest an, LG a inregistrat o crestere de 300% a vanzarilor de televizoare LCD si se asteapta la mentinerea unui ritm constant de crestere si pentru 2008, pe fondul dublarii pietei de LCD TV.
"In acest an am decis sa ne extindem gamele de televizoare LCD, atat in ca