Solutiile personalizate implementate de operatorii de telefonie pentru Serviciul 112 nu sunt in conformitate cu standardul Uniunii Europene, astfel ca nu pot fi preluate, au declarat, marti, surse din Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), transmite NewsIn.
Mai mult, cei de la STS a aratat ca netrimiterea acestor informatii in formatul standard aminintit este echivalenta cu lipsa acesteia pentru Serviciul 112.
Declaratiile reprezentantilor STS au venit dupa ce ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei informatiei, Borbely Karoly, a afirmat, marti ca cea mai mare problema a serviciului 112 este legata de identificarea apelantului, cauzata de incompatibilitatea dintre softul detinut de STS si cel al companiilor de operatori telefonici.
Sistemul National pentru Apeluri de Urgenta a pus in aplicare un sistem standard de localizare bazata pe un server de localizare, in conformitate cu un standard european ETSI TS 102 164, standard care precizeaza modul de furnizare a informatiei de localizare a apelului de urgenta pe durata acestuia, considera reprezentantii STS.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei, Borbely Karoly, si-a prezentat marti prioritatile pentru anul 2008, in randul carora a inclus rezolvarea cerintelor CE referitor la serviciul 112.
Referitor la serviciul 112, Karoly a precizat ca in sedinta de Guvern de miercuri urmeaza sa fie adoptat un memorandum care include un plan de actiune pentru rezolvarea problemelor existente in prezent, memorandum care va fi inaintat Comisiei Europene.
Potrivit ministrului Karoly, in februarie se va adopta si o ordonanta de urgenta care sa reglementeze inclusiv partea bugetara necesara functionalitatii serviciului. Dupa memorandum, ordonanta va avea ca finalitate rezolvarea problemei din punct de vedere bugetar, a schimbarii softului la STS.